MOTRIO BLOG

Saveti i vesti za održavanje vašeg automobila.
article image
8 ZANIMLJIVOSTI O GUMAMA I TRIKOVI KAKO BI DUŽE TRAJALE

Neke od najzanimljivijih vesti iz sveta automobila odnose se na gume: kako guma može da izdrži sto puta veću težinu, a da ne pukne? Zašto gazeći sloj ima te žlebove? Da li su gume uvek bile crne?

Evo 8 zanimljivosti o gumama za koje možda niste znali i nekoliko trikova kako bi one duže trajale.

 

INDEKS

 8 zanimljivosti o gumama koje ne smete propustiti

  1. Šta zapravo nosi automobil?
  2. Da li su gume uvek bile crne?
  3. Zašto gazeći sloj ima žlebove?
  4. Kako mogu da znam da li se istrošio gazeći sloj?
  5. Gume i gramatika: guma ili pneumatici?
  6. Najveća guma na svetu
  7. Gume za artiljerijsko oružje: 1900. godine nisu bile samo za vojnike
  8. Lego i gume: kakve veze imaju?

 

Održavanje guma: evo kako da im produžite vek trajanja

  1. Održavajte gume u dobrom stanju
  2. Balansiranje guma
  3. Ventili
  4. Izaberite prave gume za godišnje doba

 

8 zanimljivosti o gumama koje ne smete propustiti

Šta zapravo nosi automobil?

Verovanje da su gume te koje nose punu težinu našeg automobila je pogrešno: zapravo vazduh koji ispunjava gume nosi vozilo. Detalj koji primetite kada probušimo gumu: bez vazduha, naša guma je potpuno beskorisna.

 

Da li su gume uvek bile crne?

Definitivno ne. Evo jedne od 8 zanimljivosti o gumama koje verovatno niste znali: u početku su gume bile od prirodne gume, bele boje. Međutim, bio je to materijal koji nije garantovao dobru otpornost: stoga je odlučeno da se tokom obrade doda ugalj (ili čađ), pigment koji se sastoji od određenih agregata atoma ugljenika dobijenih nepotpunim sagorevanjem ugljovodonika, kako bi se poboljšale njihove performanse.

Prvobitno korišćeni samo za gazeći sloj, izgled potpuno crnih guma se tada smatrao čistijim i elegantnijim od dvostruke boje, pa je čak i prethodna crno-bela kombinacija zamenjena potpuno crnom.

Dodatna zanimljivost: ideja o crnoj boji je potekla iz kompanije „Bini end Smit“, osnivača Crayola, kompanije poznate po svojim pastelnim bojama.


Zašto gazeći sloj ima žlebove?

Žlebovi služe za povećanje trenja na asfaltu, što utiče na maksimalno ubrzanje i zaustavni kočenja. Njihova „tekstura“ je takođe važna: u vlažnim uslovima, sloj vode koji se formira između guma i tla značajno smanjuje prianjanje, pa se žlebovi stoga koriste da akumulirana voda otekne, izbegavajući efekat akvaplaninga.


Kako mogu da znam da li se istrošio gazeći sloj?

Pravo kroz žlebove: pomoću merača dubine, koji se uvlači u žleb i očitava milimetre, možemo da proverimo dubinu gazećeg sloja, čija je zakonska granica 1,6 mm, merljiva u bilo kojoj tački gazećeg sloja.


Gume i gramatika: guma ili pneumatici?

Od 8 najzanimljivijih zanimljivosti o gumama, sledeće pitanje nije nimalo trivijalno: često se ova dva izraza koriste naizmenično, samo što se izraz pneumatici češće koristi u auto-trkama.

Međutim, nije neuobičajeno da naiđete na tekstove u kojima se ova dva izraza prepliću, jer imaju isto značenje.

To je uobičajena upotreba ne samo u poznatom jeziku, već i u novinarstvu i beletristici. Zato možemo da kažemo da je na srpskom jeziku ispravno reći i „guma“ i „pneumatik“. U svakom slučaju, oba oblika su tačna: ukratko, izbor je na vama!

 

Najveća guma na svetu

A kada bismo vam rekli da postoji ogromna guma, teška 12 tona, visoka 243 metra, da li biste poverovali?

Ne, ovo nije guma za ogromna vozila, a nije ni prevara: najveća guma na svetu nalazi se u Alen Parku u Mičigenu, SAD. Zbog svoje „skromne“ veličine nosi naziv „Giant tire“, a javnosti je predstavljena kao panoramski točak na Svetskom sajmu 1965. godine.

 

Gume za artiljerijsko oružje: 1900. godine nisu bile samo za vojnike

Dobro ste razumeli: sve do prošlog veka za prva vozila su korišćeni takozvani „artiljerijski točkovi“, koji su imali istu glavčinu kao i točkovi topova. Gume su u stvari bile potpuno pričvršćene za točak i nije ih bilo moguće skinuti sa glavčine. Detalj koji je u najmanju ruku učinio zamenu skupom i komplikovanom!

 

Lego i gume: kakve veze imaju?

Poslednja od 8 zanimljivosti o gumama je možda i „najčudnija“: postoji mnogo svetskih proizvođača guma i često su to veoma poznata imena. Na ovoj veoma dugačkoj listi, međutim, ističe se dobro poznato ime, ali ne za ovu vrstu proizvoda: Tačnije - Lego. Danska kompanija poznata po šarenim kockicama je počela da proizvodi gume šezdesetih godina prošlog veka, a vremenom je čak uspela da se plasira među najveće proizvođače na svetu!

 

Održavanje guma: evo kako da im produžite vek trajanja

Na stranu lego kockice, bojice u boji i gume nalik na topove, kako možemo učiniti da gume traju duže?

Kada su proizvedene naše gume? Koliko često ih treba menjati? Kako da znamo da li postoji problem? Gde mogu da pronađem tačnu vrednost pritiska da proverim njihov status? 

Ovo su neka od pitanja koja čak i neke od najiskusnijih vozača hvataju nespremne.

Gume su osnovni element automobila, a od njihovog stanja zavise bezbednost vožnje, potrošnja goriva i performanse vozila. Štaviše, u slučaju posebno istrošenih gazećih slojeva, postoji mogućnost izricanja kazni, pa čak i oduzimanja automobila.

Postoje neke provere koje se mogu izvršiti nezavisno: da biste razumeli starost gume, na primer, samo proverite naznaku datuma proizvodnje, uvek prikazanu na obodu gume, koja se sastoji od četiri broja. Prve dve cifre označavaju nedelju, a druge dve godinu proizvodnje (npr.: 1417 znači proizvedeno tokom 14. nedelje 2017. godine).

Provere oznaka pritiska u gumama i dubine gazećeg sloja, o kojima smo već govorili, takođe su jednostavne provere, koje svaki vozač može sam da izvrši.

Da biste izmerili stepen istrošenosti, postoji i zaista jednostavan metod: samo uzmite novčić od 1 evra za letnje gume i novčić od 2 evra za zimske gume. U oba slučaja, spoljna kruna ne sme da viri iz profila gazećeg sloja.

Ista brza provera može da se uradi gledanjem ureza u žlebovima. Povremeno posmatranje guma omogućiće vam da uočite sve anomalije kao što su posekotine ili neravnine uzrokovane rupama oštrih ivica ili udarcem o kolovoz tokom manevara. U takvim slučajevima, zamena guma (dve po osovini) biće jedino preporučeno rešenje.

U svakom slučaju, moguće je ograničiti habanje guma. Kako? Čestim održavanjem i proverama.

I iznad svega, prateći neke pametne savete: pogledajmo zajedno koji su to.

 

Održavajte gume u dobrom stanju

Provera automobila, čak i samo vizuelna, kao što smo videli, može biti dovoljna da istakne neke kritične probleme. Prvo, pritisak u gumama: niži od normalnog pritiska, osim što značajno povećava potrošnju goriva i ubrzava proces habanja guma, ugrožava bezbednost putnika. Takođe treba da proverite, pomoću stručnjaka, da li je zupčanik dobro izbalansiran kako bi se izbeglo preterano opterećenje jedne od četiri gume. S tim u vezi, toplo se preporučuje periodično okretanje guma kako bi se ograničilo habanje gazećeg sloja.

Stil vožnje je takođe važan: oštro kočenje, prevelike brzine, krivine i kružne raskrsnice zajedno sa velikom brzinom, kao i loše kalibrisano ubrzanje brzo istroše gume.

 

Ventili

Pored guma, neophodno je zameniti i zaptivne ventile. Oni su tokom putovanja podvrgnuti značajnim naprezanjima koja mogu uzrokovati njihov kvar na duži rok. Da bi se izbegli problemi, preporučljivo je da proveravate njihovo stanje očuvanosti u ciklusima.

Konvergencija guma

Balansiranost guma se mora proveravati na frekvenciji od najmanje 10.000 km u slučaju uobičajene upotrebe vozila, a svakih 5.000 km kod sportskih automobila. Prva provera konvergencije točkova može se obaviti potpuno autonomno: samo skinite ruke sa volana i pređite nekoliko desetina metara ravnom, pravom putanjom, proveravajući da li je putanja koju prati vozilo prava. Ako nije, preporučljivo je da se što pre obratite stručnjaku.

Izaberite prave gume za godišnje doba

Korišćenje zimskih guma tokom leta eksponencijalno povećava potrošnju automobila i može dovesti do bržeg habanja gazećeg sloja: zato je potrebno da izaberete prave gume za tekuće godišnje doba. U principu, savetuje se da ih menjate dva puta godišnje. Ako to nije moguće, postoji koristan kompromis guma za sva godišnja doba.

Čak i korišćenje letnjih guma zimi izlaže vas velikim rizicima, jer prianjanje može biti preslabo. Pored toga, letnja guma koja se koristi u uslovima smrzavanja može se vrlo brzo oštetiti. Smeša letnjih guma izložena niskim temperaturama postaje veoma kruta i to ne samo da smanjuje prianjanje, već i izlaže blokove gazećeg sloja riziku od cepanja i ljuštenja.

U takvim slučajevima čak i garancija može postati nevažeća: u stvari, to se smatra nepravilnom upotrebom, a to bi moglo dovesti do nepokrivanja štete. Zbog toga može doći do oštećenja gazećeg sloja čak i ako nema snega: u stvari, bila bi dovoljna vrlo niska temperatura.

Konačno, gubitak prianjanja je očigledno značajan u snežnim uslovima, ali i samo po kiši, situacijama koje mogu izazvati saobraćajne nezgode. Ukratko, gume su zaista osnovni element za vožnju i treba ih stalno proveravati i brinuti o njima. 

 

SAVETI I TRIKOVI KOMPANIJE „MOTRIO“ 

GUME

Gume igraju osnovnu ulogu u vašoj bezbednosti tokom vožnje jer su jedini kontaktni element između vozila i puta. Njihovo stanje se pogoršava tokom vremena i prelaskom mnogo kilometara, kao i sa uslovima na putu i ​​stilom vožnje svakog vozača.

 

NAŠI SAVETI

Dva aspekta koja treba periodično pratiti su pritisak naduvavanja i dubina gazećeg sloja, čiji je zakonski minimum za automobilske gume u Evropi 1,6 mm.

Ako često koristite svoj automobil, posebno u gradovima gde se lakše troši gazeći sloj, posetite jednu od naših radionica kompanije Motrio, i naši tehničari će izvršiti vizuelni pregled vaših guma i proveriti dubinu gazećeg sloja. Da bi guma bila bezbedna, mora se zameniti svakih 40.000 km ili svakih 5 godina.

Nova guma „Fairway MOTRIO“ se proizvodi u Evropi, omogućava bezbednu vožnju u svim vremenskim uslovima a proizvodi se u tri verzije:

„Estivo“ (leto) - „Invernale“ (zima) - „All season“ (sva godišnja doba)

Glavne karakteristike:

Dostupno 51 referenci

·Ekološki prihvatljive: mala potrošnja goriva i mali otpor kod kotrljanja

Veličina od 13 do 20 inča

 

Zakažite termin u radionici kompanije „MOTRIO“ koja vam je najbliža, potrebno je samo nekoliko klikova!

 

article image
TRIKOVI I ZANIMLJIVOSTI O AUTOMOBILU KOJE SVAKI PRAVI VOZAČ TREBA DA ZNA

Zamagljeni prozori, sneg, prljavi farovi, poplavljeni putevi: mnogo je problema koji nam se mogu desiti dok vozimo automobil. Znati kako da se ponašate u određenim prilikama, koje mere opreza i trikove da koristite, čak i poznavanje nekih zanimljivosti o automobilu, često zaista može da poboljša situaciju.

Dakle evo trikova i zanimljivosti o automobilu i nekoliko pametnih i malo poznatih saveta koji će vam pomoći da smanjite stres, smanjite troškove i učinite vaše iskustvo vožnje prijatnijim.

 

INDEKS

Zanimljivosti o automobilu: sneg i mraz: šta da radite?

Zanimljivosti o automobilu: poplave, kako da se nosite sa njima?

Malo poznati saveti za korišćenje deterdženta za posuđe na prozorima automobila...

… i paste za zube na farovima!

Zanimljivosti o automobilu: kako da sami uklonite ogrebotine ili pukotine na vetrobranskom staklu

Trikovi i zanimljivosti o automobilu za koje možda niste znali

 

Zanimljivosti o automobilu koje svaki pravi vozač treba da zna: sneg i mraz, šta da radite? 

Grad, kiša, vetar i sneg mogu biti opasni čak i za najiskusnije vozače: morate znati kako da se nosite sa ovim neočekivanim događajima da biste izbegli probleme i potencijalne nezgode.

Prvi korak je nesumnjivo da se proveri stanje kočnica i električnog sistema, ali postoji još jedan mali trik za očuvanje funkcionalnosti brisača: samo ih držite podignute kada je automobil parkiran, kako biste izbegli nakupljanje snega ili leda na to, smrzavajući i stvrdnjavajući gumu na njima. Takođe bi bilo preporučljivo da izbegavate rad brisača prekrivenih snegom, a da ih prethodno niste dobro očistili, kao i da regulišete prskanje.

Ako temperatura tada padne ispod nule, preporučuje se korišćenje antifriza da sprečite smrzavanje vode koja se koristi za čišćenje vetrobranskog stakla, kao i one koja se nalazi u cevima i posudama u automobilu.

Mala zanimljivost o svetu automobila koju treba imati na umu u ovim slučajevima: korisno je da uvek parkirate automobil prednjim delom okrenutim ka istoku, kako bi sunce, izlazeći, zagrejalo šoferšajbnu automobila i otopilo sneg.

Na kraju, tu su i dragoceni dodaci koje svaki vozač uvek treba da ima u automobilu, na primer: termo rukavice za postavljanje lanaca za sneg, strugač za uklanjanje leda sa prozora, mala lopata za oslobađanje puta od snežnih nanosa.

 

Zanimljivosti o automobilu: poplave, kako da se nosite sa njima?

 Među kuriozitetima o automobilu važnu ulogu igraju klimatske varijacije: poslednjih godina su izazivale sve češće meteorološke nestabilnosti, posebno ako je reč o kišama. Rizik od poplava, posebno na pojedinim mestima, postaje sve izgledniji. Zbog toga je tokom vožnje od suštinskog značaja u ovim slučajevima da primenite neke male mere predostrožnosti za svoju i bezbednost onih koji putuju sa nama.

Pre svega, ako je put potopljen vodom, treba da se vratite nazad ako je moguće. Ako to nije moguće, morate da zaustavite automobil i učinite ga bezbednim.

Takođe je važno da radio u automobilu uvek bude podešen na informacije o saobraćaju, da izbegavate mostove i podvožnjake, vozite umerenom brzinom i da izbegavate naglo kočenje i pojave akvaplaninga. Ako tada nivo vode dodatno poraste, korisno je da otključate vrata i otvorite prozore, tako da možete lako izaći iz automobila ako je potrebno.

 

Čak i zamagljivanje vetrobranskog stakla može biti veoma rizično, jer ne dozvoljava savršen pregled puta. Za ovu „neugodnost” postoji vrlo jednostavan trik: samo napunite staru čarapu čistim peskom za mačke u velikim količinama (da, dobro ste razumeli!) i zavežite je na čvor; zatim ubacite sve to u drugu čarapu i nju zavežite. Na kraju, potrebno je da čarapu stavite na komandnu tablu, u položaj koji ne izaziva nelagodnost tokom vožnje, a vetrobransko staklo više neće magliti.

 

Deterdžent za posuđe na prozorima automobila...

 Među najčudnijim malo poznatim savetima nalazi se i ovaj: deterdžent za posuđe je veoma koristan za omekšavanje i uklanjanje prljavštine koja se nalazi na prozorima i vetrobranskom staklu. Pa da: samo ga obrišite tamo gde je potrebno krpom i toplom vodom, isperite i nastavite sa uobičajenim proizvodima koji sprečavaju nastajanje sjaja.

… i paste za zube na farovima!

 Osim toga, ako nemate na raspolaganju određene proizvode a farovi su vam posebno prljavi (posebno zbog naslaga masnoće i gljivica), možete ih bezbedno očistiti jeftinom pastom za zube. Kako? Nanesite je na površinu mekom četkom, ostavite da deluje nekoliko minuta, a zatim temeljno isperite.

 

Zanimljivosti o automobilu: kako da sami uklonite ogrebotine ili pukotine na vetrobranskom staklu

Ako primetite pukotinu na vetrobranskom staklu, dobro je da je popravite pre nego što postane veća: udarac, rupa, tako može i potpuno da se razbije staklo. Savet je, naravno, da se obratite stručnjaku, ali ako je pukotina mala, postoje dva mala „uradi sam“ trika: ako je linija mala i tanka, možete da koristite pastu za zube (ipak ona!) da se ukloni ili bar ublaži abrazija;

ako je linija ipak malo veća, možete da koristite providni lak za nokte: nakon čišćenja i sušenja stakla, samo ga nanesite duž pukotine. Kada se osuši, uzmite fini brusni papir i očistite prljavštinu.

Trikovi i zanimljivosti o automobilu za koje možda niste znali

 Među zanimljivostima o automobilskom svetu, posebno koristan trik se tiče mirisa putničke kabine: ako ne želite da koristite klasične osveživače vazduha u automobilu, koji su često prejaki, a ponekad čak i dosadni, samo ubacite mirisne maramice u glave klima uređaja pre nego što ga uključite.

Za nekoliko minuta vaš automobil će preplaviti svež miris.

Još jedna, posebna zanimljivost u vezi sa automobilom: u slučaju ekstremne hladnoće, automobil ostavljen na otvorenom noću će se verovatno ujutru naći prekriven tankim slojem leda.

Ovo postaje problem ako taj led blokira vrata i radio-kontrolisani mehanizam centralnog zaključavanja: mogućnost koja je daleko od toga da je malo verovatna pod određenim temperaturama.

Jedno rešenje bi bilo otvaranje vrata umetanjem ključa, ali to takođe može biti problematično ako je led ušao u mehanizam. U ovim slučajevima postoji jednostavan trik: poprskajte alkohol ili tečnost za dezinfekciju u bravu i na ključ. Alkohol (takođe prisutan u sprejevima i gelovima za dezinfekciju) ima sposobnost da otopi led za nekoliko trenutaka.

 

Zakažite termin u radionici kompanije „MOTRIO“ koja vam je najbliža, potrebno je samo nekoliko klikova!

 

article image
NAJČEŠĆI UZROCI SAOBRAĆAJNIH NEZGODA: KOJI SU?

Putovanje automobilom uvek može biti opasno: opasnosti su stalno iza ugla; stoga je neophodno biti oprezan, uvek na oprezu i posvetiti veliku pažnju u svakom trenutku. Naravno, ponekad to nije dovoljno: izbeći učešće u saobraćajnim nezgodama je možda nemoguće. Međutim, moguće je drastično smanjiti mogućnost da do njih dođe. Kako? Prateći neka jednostavna pravila i pre svega poznavanjem najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda.


INDEKS

Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda

-       Korišćenje pametnog telefona tokom vožnje

-       Dremanje

-       Alkohol i droge

-       Velika brzina

-       Vremenski uslovi

-       Nebezbedan auto


Najčešći uzroci saobraćajnih nezgoda

Koje su najčešće situacije koje mogu dovesti do udesa na putu? Naveli smo neke od najčešćih.

Korišćenje pametnog telefona tokom vožnje

Da li ste znali da je tri sekunde u autu sa mobilnim telefonom pred očima dok se vozite brzinom od 130 km na sat jednak putovanju oko 100 metara sa povezom preko očiju?

Upravo tako. Podrazumeva se da je glavni uzrok saobraćajnih nezgoda, u stvari, upotreba pametnih telefona. U stvari, suviše je česta pojava da su ljudi za volanom ometeni mobilnim telefonom: oči uprte u ekran i ne obraćaju pažnju na put, jedna ruka zauzeta držanjem uređaja, izrazito ograničena koncentracija tokom vožnje. Nažalost, iskušenje da pogledate u mobilni telefon, možda da proverite poruke ili odgovorite na poziv čak i ako nemate slušalice, jedan je od najčešćih uzroka nezgoda za volanom (ali i često visokih kazni, sa posledičnom dodelom kaznenih poena na vozačkoj dozvoli).

Dremanje!

Jedan od najsuptilnijih neprijatelja vozača je dremanje, koje se javlja iznenada i sa često veoma ozbiljnim posledicama. Mnogo je ljudi koji odlučuju da sednu za volan a da se nisu dovoljno odmorili, ili možda posle posebno teškog obroka: to svakodnevno izaziva brojne saobraćajne nezgode. Savet je očigledno da uvek vozite sa visokim nivoom pažnje. Zatim, posebno tokom dugih putovanja, pravite česte pauze da se rashladite i odmorite.

Alkohol i droge

Upotreba – i zloupotreba – alkohola ili droga je i danas jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nezgoda: i jedno i drugo zapravo može ugroziti bistroću uma onih koji voze, čak i na osetljiv način. Upravo iz tog razloga su poslednjih godina pojačane provere, a kazne su postale mnogo oštrije za one koji voze u takvom stanju. Uprkos tome, međutim, alkohol i droga su i dalje glavni uzročnici saobraćajnih nezgoda, sa često fatalnim ishodom.

Velika brzina

Trke automobilima, prekoračenje ograničenja brzine koja je propisana zakonom, dovodi do povećanja zaustavnog puta i, shodno tome, znatno otežava održavanje kontrole nad vašim automobilom. Štaviše, ako idete velikom brzinom, rizikujete da nećete imati vremena da izbegnete bilo kakve prepreke koje bi se mogle pojaviti na putu. Šteta, u ovim slučajevima, stiže i do novčanika: kazne, u stvari, mogu biti veoma velike.

Vremenski uslovi

Često se dešava da vreme nije prijatelj vozača već pre zamka i uzrok teških saobraćajnih nezgoda. Za ovo, neki pametni trikovi za održavanje mogu biti korisni . Magla, kiša, jak vetar, sneg i zaleđeni putevi su potencijalno opasni za one u automobilu. U ovim slučajevima potrebno je postupiti krajnje oprezno, pa čak i stati tamo gde je potrebno: može se desiti da je vidljivost ozbiljno ugrožena u situacijama nepovoljnih vremenskih uslova, štaviše, menjaju se prostor i vreme kočenja, a može biti teško održavati potpunu kontrolu nad vozilom.

Nebezbedan auto

Saobraćajne nezgode takođe često izazivaju vozila koja se drže u lošem stanju. Istrošene gume, istrošene kočnice, neotkriveni kvarovi mogu biti veliki problem, ali i velika opasnost. Iz tog razloga je od suštinskog značaja da se obratite stručnjaku da izvrši detaljnu proveru čim se pojave sumnje, i u svakom slučaju da uvek poštujete rokove koji se odnose na periodično održavanje vašeg automobila.


SAVETI I TRIKOVI KOMPANIJE „MOTRIO“

Redovno održavanje vašeg automobila se uvek preporučuje. Na ovaj način, pored toga što ćete biti sigurni da imate savršeno efikasan i bezbedan automobil, vremenom možete produžiti vek trajanja automobila.

Radionice kompanije „MOTRIO“ obavljaju održavanje 100% voznog parka u prometu. U našim radionicama ćete naći i ulja marke „MOTRIO“ za komunalna i laka komercijalna vozila, za najnovije generacije dizel i benzinskih motora uključujući i one opremljene filterima za čestice

i automobile sa sistemima direktnog ili indirektnog ubrizgavanja.

 

Zakažite termin u radionici kompanije „MOTRIO“ koja vam je najbliža, potrebno je samo nekoliko klikova!

Filteri
Sve
Klima uređaj
Baterije
Kočioni sistem
Prilagođeni zahtev
Elektronska dijagnostika
Pogonski kaiš ili lanac
Održavanje
Brisači vetrobranskog stakla
Gume
Amortizeri
AdBlue
Ulje & filter ulja
Servisiranje svećica na vozilu